Kantje boord

Het was kantje boord deze week, bijna was de stofjas aan de wilgen gehangen met het logisch gevolg daarvan om van het grote duivenhok een tuinprieel te maken.

Wat een draak van een africhting vanuit Alphen is het geworden. Ik heb mijn aantekeningen van de afgelopen jaren er nog eens op nageslagen. Maar nergens vind ik een verslag van zo'n bar slecht verlopen africhting. Van de 28 jonge bereikte er uiteindelijk gedurende dag 14 de thuisbasis. Nu zaterdagmorgen staat de teller op 21. Van deze 21 bereikte er 20 op zelfstandige wijze het hok. 1 jong is via de voerleverancier terug gekeerd. Navraag bij andere leden lijkt het erop, dat de liefhebbers welke met grote regelmaat de duiven opleren, 20 x is geen uitzondering de prijs hebben betaald met fikse aantallen achterblijvers. Waarbij er nog driftig wordt gereden om de aangemelde achterblijvers op te halen.

Uiteraard heb ik ook mijn voorbereidingen eens tegen het licht gehouden. Eigenlijk gewoon zoals het al jaren op de volkstuin gebruikelijk is. 8x wegbrengen, leren drinken in de mand. Op dag van inkorven goed van voer voorzien. 2 uur voor het naar de vereniging gaan, snoep en Paddy geven. Terugkijkend op deze maandag waren ze voor mijn gevoel  prima in orde. Mede omdat het "spel" nog niet op de wagen is. tracht ik de jonge zo kalm mogelijk te houden. Al valt dat nog niet zo mee met het overtal  van de druistige jonge mannen. 

De oorzaak, wellicht het te vroeg lossen, oftewel het advies om niet te vroeg te lossen negeren. 

Na enkele dagen van rustig aan, zowel de baas en duiven moesten toch weer even gereset worden, de draad weer opgepakt. De training verliep gisteren  (2x los) naar het zin, op naar de volgende africhting  Zevenhuizen.

                                                     

Waar is iedereen?


Tot de volgende blog.







Reacties

Populaire posts