Tanende. Op koers.

Bij het inzetten van de duiven voor de jaarlijkse tentoonstellingen. Constateerde ik en met mij enkele leden, dat het aantal gereedstaande kooien, niet bepaald overeenkomt met het ledental (75) waarvan je toch mag verwachten dat daarvan een meerderheid zijn duiven zal inzetten. Al is het maar ter motivatie van de tentoonstelling commissie die voor zorgdraagt, dat de ontvangst en de tentoonstelling is kerstsfeer kan plaatsvinden.

Eigenlijk is de animo voor deelname aan de tentoonstelling al geruime tijd tanende.  De oorzaak zal wel divers zijn. Wellicht geen animo tot deelname, andere bezigheden. Met daarnaast het niet te onderschatten feit, de gemiddelde leeftijd van de leden gaat wel erg snel omhoog.

Na het inzetten, het gebruikelijke rondje langs de kooien. Hoe staat het met de concurrentie. Dit eindigde met de constatering, dat de ingebrachte duiven er piekfijn bijzitten.

Na de keuring was het  gezellig vertoeven, omlijst met de gebruikelijke loterij, in het clubgebouw.  De uitslag was wel verbazend, 1e prijs  bij de jonge doffers. Eigenlijk heb ik niet veel keus, slechts 2 jonge doffers en 1 jonge duivin. waarvan de 2 doffers as donderdag  naar hun nieuwe baas verhuizen. Ik vermelde al tegen de ontvanger de 1e prijs zit in de pocket.


Op het hok gaat alles rustig zijn gangetje. Begin december zijn de geslachten gescheiden. De koppels pro forma samengesteld
. Alleen zijn er nog twijfels over het aantal koppels. Met het huidige duiven aantal 8 koppels, terwijl het streefgetal 7 koppels is.

Eind van de maand de paramixo/rota enting  Het kuren met parastop dit jaar achterwege gelaten. Dit vanwege het feit, dat ik  het afgelopen jaar  en zeker met de jonge duiven voortdurend achter feiten aan heb gelopen. Of dit het nadelig effect is van een parastop kuur met daarnaast een paratyfus enting, dat gaan we met jonge duiven ontdekken.

Met de  opgelegde doelstelling "minder duiven en eenvoudiger verzorging" bemerk ik, dat het mijn in rustiger vaarwater heeft gebracht, kortom we liggen "op koers"

Tot volgende blog
















































































































































































Reacties

Populaire posts