Vanaf de zijlijn

 We zijn weer wat verder, de 1ste ronde kan bijna in het jongeduiven hok worden gezet. Kijk er  eerlijk gezegd wel naar uit, lekker rommelen met jeugd. Door  de 7 koppels zijn er 13 eieren gelegd, waaruit 12 jonge duiven uit het ei zijn gekropen. Een mooie score, dacht ik zo maar! 

De opgroei is eigenlijk zonder problemen verlopen. Daar ik in het verleden, behoorlijk veel last had van enorme wateropname bij het azen  van de oude duiven, met het gevolg natte mest. Dit jaar met toevoeging van colinol plus in het water totaal geen last van ondervonden. Natuurlijk er ligt altijd weleens wat natte mest naast de schotel, maar dat beschouw ik niet als zijnde onoverkomelijk.



Voor het overige beschouw ik  het duivengebeuren vanaf de zijlijn. Bij het lezen van liefhebbers die  bij mooi  weer met het opleren zijn gestart. Denk ik o,ja het is bijna alweer zover, het oude duivenseizoen gaat binnenkort van start.

T.b.v. de nieuwe spelgebieden in de afdeling 6 en de voorgestelde indeling van Nederland in 2026 is de conclusie duidelijk, we worden ingehaald door de tijd!

Tot de volgende blog.










Reacties

Populaire posts